【M14】基本セットルール改訂は久しぶりだな~
【M14】基本セットルール改訂は久しぶりだな~
【M14】基本セットルール改訂は久しぶりだな~
簡易です~
公式よりルール改訂予告がでましたよっと!
http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/248e

M14の発売に際して、久方ぶりにルールが改定される様です。
原文英語のため、読み違いがあると思うので、しっかり把握したい方は上記リンク先の原文を見たほうが良いかもしれません。

ちなみに発効は2013/07/13、MO上は2013/07/29を予定しているようです。

● 「伝説の~」ルール
"Under the new rules, any time two or more legendary permanents with the same name are controlled by a player, that player chooses one of them and the rest are put into their owners’ graveyards as a state-based action."

現在:複数の同名伝説カードが戦場にある場合全てを墓地に置く。
変更予定:複数の内、1つを選択し、それ以外を墓地に置く。
※ 但し自分と対戦相手とで同名カードを1つづコントロールすることは可能
変更の背景は別の記事にてらしい
http://www.wizards.com/Magic/Magazine/Article.aspx?x=mtg/daily/feature/248f

● プレインズウォーカールール
"The new rule 704.5j will state that if a player controls two or more Planeswalkers that share a Planeswalker type, that player chooses one and the rest are put into their owner’s graveyards as a state-based action. Again, you no longer have to worry about what other players control. Let’s look at a couple of examples:"

現在:複数の同一のPWタイプを持つプレインズウォーカーカードが戦場にある場合全てを墓地に置く。
変更予定:プレイヤー1人が複数の同一のPWタイプを持つプレインズウォーカーをコントロールしている場合、1つを選択し、それ以外を墓地に置く。
※ 但し自分と対戦相手とで同一のPWタイプを持つものをコントロールしている場合は特に何もしない。

● サイドボードルール
"We’re also making an adjustment to sideboard composition in Constructed tournaments. Previously, your main deck was sixty or more cards and your sideboard was either fifteen cards or zero cards, indicating you weren’t using a sideboard. With the new rule, your main deck is still sixty or more cards but your sideboard is now up to fifteen cards. Additionally, you are not required to swap cards between your main deck and sideboard on a one-for-one basis. For Games 2 and 3 (and so on), as long as your main deck is sixty or more cards and your sideboard is no more than fifteen cards, you’re good. This change makes sideboarding in Constructed and in Limited closer. "
変更予定:(画像-3を参考に)
サイドボードを行った後、ゲーム2開始前にはメイン60・サイド15枚以外でも可(メイン61・サイド14)
またメイン75からゲームを行い、サイド後にメイン60・サイド15への変更も可

●「破壊されない」のキーワード化
"I frequently get asked why indestructible isn’t a keyword. The answer has always been because it doesn’t need to be. It’s just an English word with a definition, slightly modified for use in Magic. Compare it to something like deathtouch, which carries all sorts of rules baggage. Indestructible simply meant "can’t be destroyed." "
何でなったのかの背景にはルール上の問題らしいけど、そのあたりは省略

●「ブロックされない」のキーワードについて
"And when people ask about indestructible, unblockable is usually not far behind. One might expect it to get a similar upgrade to keyword, but alas, one would be mistaken. Here’s the thing: there are actually many variations on unblockable. There are cards like Barrenton Cragtreads, Firefright Mage, Goblin War Drums, and several others. It would be strange and counterintuitive if unblockable functioned like a keyword but all the subsets of unblockable didn’t. So, to alleviate confusion as to why unblockable isn’t a keyword, we’re going to make it more obvious that it isn’t by changing its template to "can’t be blocked." As you’ve seen, the words "can’t be blocked" were used on cards already, so this change seemed very natural. Please note this is a change in template only. No cards will functionally change."
ブロックされないの意味もたくさんあるので、キーワード化できないとか

●土地のプレイについて
"With the Magic 2014 Core Set , we’re introducing a new system for playing lands that focuses on the number of land plays you have. Any time you want to play a land for any reason, if you’ve used all your land plays for the turn, then you can’t play the land. By default, you have one land play on each of your turns. Spells or abilities can add to this number. So can permanents that allow you to play additional lands, but if these permanents leave the battlefield, those additional land plays disappear. "
追加の土地のプレイに関して云々

何にしても和訳版も確認したいところです。

ノシ

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